THE BREAKFAST CLUB

I'm a breakfast kind of girl. The type of meal, where you can really sit down and take a break is my favourite. Porridge was never my first choice of food, even when my mom insisted I finish it before downing a bowl of chocolate cereal. I have gradually grown up, and taken a liking to the mushy breakfast.
The trick is to hide it under a layer of yogurt or cream fraiche and top it up with some tasty fruit and nut. I use about 20-25 g of oatmeal, cook it with milk and add all the other ingredients on top. This keeps me full for a good 3-4 hours! Yum!

Hommikusöök on mu lemmiksöögikord. Küll ei fänna ma kiirustatud, jooksmist täis koidutunde, pigem maha istumist ja toidu nautimist. Kui väga mu ema omal ajal ka ei üritanud mind putru sööma saada, ei õnnestunud tal see kunagi. Mind tõmbas pigem šokolaadi-hommikuhelveste poole. Olen aga õppinud ise putru tegema nii, et see on saanud minu absoluutseks lemmikuks. Trikk seisneb selles, et puder kohupiimakreemi ning marjade ja pähklite abil ära peita. Puder on nii maitsvam, magusam ja hoiab kõhu vabalt kolm-neli tundi täis. Maitsev!

Liina

No comments