DIY Christmas Candle

ehk kuidas ise endale jõuluküünal valmistada!


Küünalde valmistamine on üllatavalt lihtne! Kõige lihtsam on tellida või osta endale kõik vajaminev poest (tahid, parafiin või steariin (või mesilasvaha), soovi korral ka eeterlikud õlid ja värvaine). Esimesel korral võib väljaminek korralik olla, aga tooteid jätkub pikaks ajaks. Mina leidsin kiire googeldamise kaudu sellise kodulehe, mis pakub kõike vajaminevat, aga kindlasti annab natuke pikemaajalisem otsing ka paremaid (või näiteks odavamaid) tulemusi. 

Kui aga varianti on, tasub esialgne proov küünalde valmistamiseks teha käesolevate vahenditega. Meil on ka töö juures jõuluperiood käsil ning üle on jäänud palju küünlajuppe. Kogusin siis valiku punaseid kokku ja asusin meisterdama. Kuigi selle protseduuri etapid on üsna iseenesestmõistetavad, olen ma üles kirjutanud mõned punktid.

1. Leia endale sobivad küünlaanumad. Olen näiteks näinud ka, et kasutatakse tetrapaki põhjasid, et valmistada ilma totsikuta küünlaid (lõikad selle paki peale küünla tahenemist ümbert ära). Üks mõte on veel kasutada selliseid anumaid (näiteks siin). Mul on need ka olemas, aga kahjuks juba kuivainete puhul kasutuses. Konkreetset küünlateo soovi ajendas minu jaoks selle kehakoorija totsiku tühjaks saamine. Mulle meeldis selle mattklaasist välimus ja otsustasin selle uuesti kasutusse võtta.

2. Puhasta oma kasutatavad vahendid. Ma võtsin kehakoorijalt ümbert kleepsu ja lasin selle nõudepesumasinast läbi (enne muidugi pesin enamus koorijat maha). 

3. Pane parafiin/steariin veevanni. Pane poti põhja veidi keevat vett ja aseta selle sisse anum, mille mustaks (küünlavahaseks) minemisest sul kahju ei ole. Mina kasutasin seda vana jäätisekarpi. Kartsin natuke, et plastikkarp võib hakata sulama, aga õnneks ei juhtunud midagi! Samal ajal kui segu sulab, aseta oma küünlavormidesse tahid. Kõige paremad on sellised, millel on raskus põhjas, sest siis ei liigu küünlataht oma kohalt. Mõnedes õpetustes liimitakse need raskused põhja kinni (aga mul pole liimipüstolit) ja näiteks JOIK küünalde tahid on põhjas kinni kahepoolse kleepsuga.


4. Oota, aegajalt segades, kuni vaha on sulanud. Mina kasutasin nende samade küünalde tahte ja pidin ka neid aeg ajalt välja nokkima. Kasuta kindlasti ahjukindaid, kui kuuma vee ja küünlavaha kohal toimetad! Ma jätsin selle punkti vahele ja hiljem valutas käsi pidevast kuuma veeauru kohal olemisest! Selle punkti juures lisa ka värvaine ja eeterlik õli (hetkel polnud mul neid kuskilt võtta, aga järgmine kord proovin neid kindlasti).

5 ja 6. Vala oma segu anumatesse ja lase neil taheneda. Ühes õpetuses käskis seda teha 3-4 h, aga mina jätsin oma küünlad igaksjuhuks seisma ööpäevaks.

Ja voilà! 0 EURi eest uued küünlad, mida kas kinkida ära või ise jõulumeeleolu loomiseks kasutada! :)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Making candles is surprisingly easy! I made mine just using leftover candle pieces from Christmas parties. This time I used only the ingredients I had at hand but next time I would like to add some essential oils to make a scented candle! Making these candles literally cost me 0 € and it could be a nice gift for someone for Christmas or just a way to set the Christmas mood in your own house. Since my candles turned out a bit strawberry sorbet coloured, I might hold on to them for warmer times.

Liina

No comments